Kuvituskuva

Sipsi voittaa salaatin

Mielensäpahoittajia tästä maasta jo löytyykin, mutta meikäläinen on nykyisin ammattimainen tuohtuja. Tällä hetkellä päänvaivaa tuottavat kauppojen hedelmä- ja vihannesosastot ja niiden valikoima.

Lähikaupastani on huonona päivänä vaikea löytää edes tuoretta salaattia. Hyvänä päivänä tarjolla saattaa olla pinaattia, mutta luksustuotteita kuten fenkolia on turha edes toivoa.

Mutta kuka niitä vihanneksia nyt kaipaakaan kun tarjolla on esimerkiksi sipsejä. Voi kyllä, niissä löytyy valikoimaa. Suikero, suora, poimutettu, pallero. Enemmän makua, vähemmän makua, uunirapea. Megabag, pikkupussi, putkilo.

Suosisin mielelläni lähikauppaa, sillä läheinen hypermarket saa tuntemaan itseni pieneksi. Siinä vaiheessa kun olen ravannut pari kertaa maitohyllyn ja vihannesosaston välillä, alkaa puolimaraton olla jo täynnä. Enkä siltikään aina löydä etsimääni.

Aina ei tarvitse saada kaikkea mitä haluaa, mutta nykyinen trendi alkaa olla jo sairas. Mikropitsoja ja muita megamättöjä löytyy joka kioskista, mutta tuoreiden papujen perässä saa juosta pitkin kyliä.

Monet toivovat enemmän luomua ja reilua. Oma toiveeni on laajemmat hedelmä- ja vihannesosastot. Miksi mustajuuri on olevinaan hifistelyä, mutta suklaan makuinen tuorejuusto on aina hyllyssä?

Kaupat kai myyvät sitä mitä ihmiset ostavat. Olen aina ajatellut että omat kulutustottumukseni ovat ne tavalliset: leipää, hedelmiä, vihanneksia. Ilmeisesti olen kuitenkin vähemmistössä. Puolitieteellisten tutkimusteni perusteella suosituimpia tuotteita ovat nimenomaan sipsit, limu ja suklaapatukat. Kyllä, olen juuri se pelkäämänne kyttääjä, joka katsoo mitä muut ostavat.

Eksyin sipsejä valmistavan yrityksen nettisivuille. Muotosnacksit osion alta löytyy uutuus – Hölläily mix. Hölläilystä on nyt SM-kisatkin, perjantaisin maataan sohvalla ja syödään sipsiä.

Onnea vaan suikeroiden ja lastujen ystäville, sipsin satokausi on ympärivuotinen.

Tagit: , , , ,

Kommentoi

Site by Alpiini

Luontoliitto.fi
ÄOM-logo
mainoskupla.fi